În luna septembrie 2016, în calitate de reprezentant legal al salariaților, am avut o întâlnire cu echipa de negociere din partea managementului Accenture Managed Services (AMSS) pentru a discuta o serie de modificări la contractul colectiv de muncă (CCM) aflat în vigoare.

Semnat în 2015 în urma negocierilor cu SITT, acest contract este primul Contract Colectiv de Muncă la nivel de unitate din AMSS, companie din Timișoara care face parte din grupul Accenture România și are aproximativ 420 de salariați. Mai mult decât atât, în întregul grup Accenture, salariații din Timișoara sunt primii și singurii acoperiți de un astfel de contract. Având peste 2500 de angajați în România, Accenture livrează servicii de tip outsourcing din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Târgu Mureș și Iași către diverse companii din domeniile financiar-bancar, telecomunicații, automotive, producție, energie și bunuri de larg consum.

Contractul stabilește standardul minim al condițiilor de muncă din companie, reglementând drepturile și beneficiile salariaților, incluzând aici și protecție socială în caz de concedieri – salariații au, garantat, un pachet consistent de salarii compensatorii acordat în funcție de vârstă și vechime în companie. În urma discuțiilor s-a hotărât ca termenul de valabilitate al contractului actual să fie prelungit cu 12 luni, până în aprilie 2018. Dintre modificările și îmbunătățirile pe care le-am obținut pentru angajați, amintim o creștere cu 10% a valorii minime a primelor variabile. Întregul contract poate fi vizualizat accesând secțiunea Utile a site-ului nostru, sau direct accesând acest link.

Renegocierea acestui contract, care a adus o îmbunătățire a condițiilor de muncă, este o victorie importantă a salariților, datorată în primul rând unității grupului și unei organizări exemplare . La fel de importantă rămâne și calitatea dialogului social dintre SITT și companie, dezvoltat de-a lungul celor 3 ani de colaborare, dialog care a contribuit esențial la procesul eficient de negociere colectivă, dar și la sporirea continuă standardului condițiilor de muncă, și pe care îl vom continua cu aceeași determinare.

Orice angajat din mediul IT / customer relations / call center poate deveni un membru în conmunitatea SITT, este simplu!